تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر

روایت یک اصلاح‌طلب از نارضایتی مردم از رویکرد دولت| رأی دادند که وزرا تغییر کنند

رسول منتجب نیا، فعال سیاس اصلاح‌طلب با انتقادی تند به رویکرد دولت پزشکیان، گفت: دائماً از صبح تا شب تلفنی و حضوری مورد اعتراض مردم هستیم.

روایت یک اصلاح‌طلب از نارضایتی مردم از رویکرد دولت| رأی دادند که وزرا تغییر کنند

رویداد ۲۴| رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح طلب، در بخشی از گفت و گوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به اظهارات پزشکیان درباره فیلترینگ و ساماندهی مسئله گشت ارشاد تصریح کرد: در برنامه‌های دولت باید تفکر و اندیشه اصلاح‌طلبی موج بزند، آقای پزشکیان وعده دادند که من گشت ارشاد را برمی‌دارم، فضای مجازی را باز می‌کنم و فیلترینگ را برمی‌دارم. مردم باید این موضوعات را مشاهده کنند. یا نباید وعده بدهی یا اگر وعده دادی باید به آن عمل کنی. امام صادق (ع) می‌فرمایند وعده‌ای نده که نتوانی به آن عمل کنی. شما اگر نمی‌دانستید مبسوط الید نیستید، چرا وعده دادید؟ حالا وعده دادید باید به آن عمل کنید، ولو بلغَ ما بَلغ.

وی با اشاره به معنی کمله وفاق ملی، خاطر نشان کرد: الآن حقوقدانان و لغت‌شناسان بیایند نظر بدهند که آیا وفاق ملی یعنی همه تفکر‌ها به هم بریزند؟ یعنی تفکر راست و چپ و میانه و ... در دولت حضور داشته باشند و دولت تهِ آن ناپیدا باشد؟ آیا یک چنین چیزی منظور است؟ به قول یکی از اندیشمندان یک وقت می‌گویید اتفاق ملی، یعنی همه اندیشمندان، همه تفکر‌ها جمع شوند و یک اتفاق بزرگی را برای ملت رقم بزنند. این خیلی خوب است. اگر وفاق ملی معنی اتفاق ملی باشد، حرف درستی است.

وی گفت:، اما اگر وفاق ملی یعنی چپ و راست که چند روز قبل در مقابل هم شمشیر کشیدند، بنشینند در کنار هم و بخواهند کاری انجام دهند، بعد هم در زیرمجموعه‌ها، یکی راستی‌ها را بیاورد و دیگری یکی چپی‌ها را بیاورد، این اصلاً جنگل و میدان جنگ می‌شود و نه یک محل وفاق؛ بنابراین باید اول تعریف وفاق ملی را برای مردم معنا می‌کردید، مسلماً اگر در انتخابات ما می‌گفتیم این کابینه آقای پزشکیان است، خاطرتان جمع باشد، حتی ۱۰ درصد مردم هم رأی نمی‌دادند. مردم رأی به تغییر دادند. مردم رأی دادند که وزرا تغییر پیدا کنند، کابینه آقای رئیسی تغییر پیدا کند، سیاست‌ها عوض شود. خب وقتی رأی به تغییر دادند، چرا ما تغییر ندهیم و بخواهیم آن‌ها را تحت عنوان وفاق ملی بیاوریم.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه شما می‌توانستید کابینه اصلاح‌طلبان معتدل تشکیل دهید، ولی به آن‌ها بگویید که به دیگران هم بها بدهید، گفت: به آن جناح هم، ولو که به شما ظلم کردند، ولو این همه امکانات کشور را در ایام انتخابات هدر دادند، ولی شما به آن‌ها لطف و محبت کنید. این کار را باید می‌کردید. الآن شما کاری کردید که آن‌هایی که با شما مخالفت کردند چه بسا ذیحق شدند یا طلبکار شدند. می‌گویند ما رأی آوردیم. خب رأیی که در مجلس آوردند که وضعش مشخص است؛ بنابراین شعار وفاق ملی جواب نیست که بتواند مردم را قانع کند. ما دائماً از صبح تا شب تلفنی و حضوری مورد اعتراض مردم هستیم و می‌گویند شما بودید که به صحنه آمدید و ما را وادار کردید که رأی دهیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
محبوب از تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
0
4
اقای منتجب نیای گرامی شما شخصی اگاه به مسایل داخلی هستید قرار نبود با امدن اقای پزشکیان خواسته مردم محقق شود دلیل انتخاب پزشکیان به خاطر در بن بست قرار گرفتن حاکمیت بود دولت و مجلس در این کشور تزیین حاکمیت است به خاطر مسایل بین المللی بله ما هم دولت ومجلس داریم قدرت واقعی جای دیگریست و رئیس جمهور هم کارگزار حاکمیت است نه رئیس جمهور مردم بنده به عنوان فرد معمولی امیدی به بهبود اوضاع ندارم حاکمیت برای اینکه پولهای بلوکه شده اش را بر دارد یک نرمش قهرمانانه نشان خواهد داد بعد از دیگه همان راه و روش قبلی را ادامه خواهد روسیه در کشور ما چنان چنگ انداخته است که قدرت تغغیر را نداریم چون اگر حاکمیت بخواهد با اروپه و غرب رابطه متقابل داشته باشد به ضرر روسها می باشد نمونه بارز ان مسئله زنگزور است که کیهان نوشته این مسئله مهم نیست بزرگش نکنید
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
0
0
من یک عوام هستم ،هیچ تحصیلاتی در خصوص دنیای سیاست ندارم ولی وقتیکه آقای روحانی با رونمایی از منشور شهروندی کاندید دور دوم شد با دوستان گفتم که این فرد واژه اصلاحات را به ابتذال خواهد کشید ،چرا که در بعد سیاست داخلی از اول هم اراده ای برای تغییر نداشت(روحانی یک شخصیت ریاکار و بری از اخلاق و نمونه ای از یک ماکیاولی حقیر و بیچاره بود)و در بعد خارجی هم تمام تخم مرغهایش در سبد برجام است که هم وطن فروشان داخلی(هسته سخت) و هم خائنین خارجی(روسیه) و هم مخاطب اصلی آن (ترامپ که معنای عبارت عبری روی موشکهای آزمایشی را بخوبی درک کرد) اراده ای برای دوام آن ندارند و در هر دو مورد هیچ رهاوردی ندارد و قطعا" مسبب این تلخکامی ملت به پای سران اصلاحات نوشته میشودچرا که روحانی حقیرتر از آن بود که چیزی به پایش نوشته شود و دیدم در عمل هم همان شد .
ولی امروز ،شاید آقای پزشکیان در سیاست داخلی - تاکید میکنم در سیاست داخلی از متد فنلاند ( همزیستی هدفمند با یک قدرت برای بقای تنفس و سازماندهی نیروهای تحول خواه) را پیگیری میکند ولی ایشان و آقای ظریف واقعا" نمی دانستند که کاسه شکیبایی جامعه لبریز است و این روش پاسخگو نیست؟!!!!؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
0
0
درودبرشما. فلسفه وفاق رو هنوز هیچکدوم از تندروهای دوطرف و لازمه امروز رو نفهمیدنند! مردم خسته شدند از اینهمه فساد، فقر ، پارتی بازی ، ویژه خوری و... پزشکیان یک کلام گفت که همه بفهمند، اونوقت شماها روشنفکر نماهای دوجریان دنبال چی میگردید؟ باهم کار کنید وبفکر مردن باشید ، نه پست ومقام !!!
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
0
0
خب مردم حق دارن که ٢٤ ساعته موى دماغ همه مسئولين بشن چون اگر نشن و خشمشون رو خالى نکنن که مى ترکن
نظرات شما